Dag 8: Death Valley

19 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 8:

Van Weldon naar Death Valley.

Eigenlijk hadden we best lekker geslapen in de tent, maar dat kwam vast door de alcohol van gisteravond ;)

We ontbeten gezamenlijk bij de tent van Bart en Maaike, want daar was de meeste schaduw.

Na het eten gingen we ons lekker opfrissen want we voelden ons wel vies en stoffig.

De kinderen mochten lekker naar het zwembad om af te koelen, want het was al aardig warm.

We pakten ondertussen de spullen weer in en toen de kinderen terug waren van het zwemmen konden we uitchecken en weer op reis.

Eerst een klein stukje terug naar Vons, boodschappen doen voor de lunch en het ontbijt voor morgenochtend. Natuurlijk konden we een Starbucks bezoekje niet weerstaan.

We zaten lekker met onze koffietjes op de parkeerplaats bij de auto in het gras toen de plaatselijke sheriff langs kwam rijden.

Hij deed zijn raampje open en vroeg ons waarom we op een parkeerplaats aan het picknicken waren en waarom we niet op een mooi plekje waren gaan zitten. Hij vroeg of de kinderen in een echte Amerikaanse politieauto wilden zitten, natuurlijk wilden ze dat!

Casper mocht de zwaailichten aanzetten en Bram mocht praten door de luidspreker.

Een hele belevenis voor de kinderen en de sheriff had er zelf ook maar wat plezier in.

Het valt ons echt op dat de mensen hier ontzettend vriendelijk zijn. Iedereen wil een praatje met je maken en weten waar we vandaan komen.

Na de koffie gingen we weer even tanken. Er worden heel wat mijlen afgelegd hier en de tank was weer bijna leeg. Dat gaat hier ook anders dan bij ons. Je betaalt een bedrag met de creditkaart, en je moet van tevoren al bedenken hoe veel je gaat tanken. Het bedrag dat je eventueel te veel hebt betaald wordt terug gestort.

Met de tank weer vol reden we richting Death Valley. Onderweg kwamen we weer mooie landschappen tegen. We stopten voor een lunch- en plaspauze en daarna hup weer door.

Bij Death Valley aangekomen was het enorm warm. De teller in de auto stond op 117 Fahrenheit, wat 47,2 graden Celsius betekent!

Ondanks de warmte hield Casper zich aan zijn belofte om een potje te voetballen, dit filmpje stuurt hij op naar zijn teamgenoten.

We stopten nog een keer bij hele mooie “ duinen” en ook hier was de warmte heel goed voelbaar. Er wordt overal gewaarschuwd middels borden voor de warmte.

Nog een klein stukje door naar ons hotel. De incheck ging snel en gelukkig stond de airco al aan in de kamer, waardoor de temperatuur op 75 gr Fahrenheit blijft. Het is buiten net of de warme föhn constant op je blaast!

Gelukkig hebben we een lekker zwembad dus de kinderen hadden vliegensvlug hun zwemkleding aan en lagen al in het water. Het water was heerlijk van temperatuur.

We spraken af om ’s avonds hier op het park te gaan eten, er is immers bijna niks in de omgeving te vinden. Het was een buffet dat iedereen zich prima liet smaken.

Eenmaal terug op de hotelkamer sliep Sophie binnen een paar tellen, moe van gisteravond toen ze als laatste op was gebleven van de kinderen.

Morgen Las Vegas!!

1. Kitty:
    Super!
  2. Nanny:
    20 augustus 2017
    Wat een geweldige ervaring allemaal.
  3. Chrit:
    20 augustus 2017
    Lijkt me echt te gek wat jullie in de USA meemaken en beleven. Wat kost de benzine daar?
  4. Chrit:
    20 augustus 2017
    Casper stuur mij dat filmpje van dat voetballen ook.
  5. Stefan:
    Mooie plaatjes!