Dag 21 en 21: Phoenix

1 september 2017 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Dag 20 en 21: Phoenix

Vanochtend voor de een na laatste keer de koffers pakken, we gaan vandaag door naar Phoenix.

Eerst een ontbijtje in het hotel, eenvoudig maar prima te doen.

Het is een druk stuk snelweg waar we overheen rijden, en na een uurtje zien we de grote cactussen langs de weg staan. Echt grote jongens, die je ook in films ziet.

We rijden naar Scottsdale, waar een grote mall is.

Er is een showroom van Tesla waar de kinderen hun ogen uit kijken.  Daarna zien ze de Microsoft winkel waar ze achter de computers Minecraft kunnen spelen.

Het blijkt geen outletmall te zijn maar toch slagen we goed voor de kinderen bij Abercrombie & Fitch. Ze hebben flinke uitverkoop, de prijzen zijn echt laag. We scoren een aantal shirtjes voor de kinderen, een lekkere hoodie voor Casper en Sophie slaagt voor een nieuwe winterjas.

We eten een klein hapje op de vuist en gaan dan weer de auto in voor de volgende mall.

Dit keer naar De Premium Outlet Phoenix. De temperatuur is inmiddels opgelopen naar 43 graden Celsius!

Casper ziet meteen de grote Nike winkel, hier kwam hij voor! Hij vindt de schoenen die hij graag hebben wil, dus deze worden ook gekocht.

Ik begin me langzaam wel een beetje zorgen te maken hoe we alles mee naar huis kunnen nemen maar geen paniek, er is een Samsonite winkel. Een nieuw koffer is zo gekocht haha!

Deze kunnen we best gebruiken want Viktor leent altijd een koffer, nu hebben we er zelf een.

Nu we verzekerd zijn van voldoende bagageruimte gaan we nog even los bij Tommy Hilfiger.

Dit keer zijn wij aan de beurt. Erg leuke kleding voor niet al te veel geld.

De kinderen krijgen een lekker ijsje van Viktor en de ijsverkoper komt een gezellig praatje met ons maken. Dan vinden we het wel tijd om naar het hotel te gaan, en lekker de airco in de auto aan te zetten.

Onderweg raken we de Sliggertjes kwijt! Heel gek want we gebruiken allebei google maps maar we worden een compleet andere kant op gestuurd.

We wachten even of we ze zien maar rijden dan zelf naar het hotel, waar zijn gelukkig ook al zijn. De kinderen kunnen niet wachten om een plons te nemen natuurlijk en al gauw liggen ze in het water. Viktor en Maaike brengen de auto’s terug bij het vliegveld. Ze kunnen hier heel goed de vliegtuigen spotten en maken er een paar leuke filmpjes van.

Ondertussen haal ik met het nagelknippertje de kaartjes van de gekochte kleding en pak het nieuwe koffer vast in.

Als Viktor en Maaike terug zijn halen we de kinderen uit het water en gaan we eten bij het restaurant naast het hotel.

Hier hangen wel 6 tv’s maar gelukkig staat het geluid niet aan. Het eten smaakt heerlijk, ik krijg een salade waar je u tegen zegt zo groot!

Viktor een burger en de kinderen fish & chips.

Na het eten terug naar de kamer om de laatste spulletjes te pakken en dan naar bed.

De volgende ochtend staat de wekker om 7.15. Allemaal onder de douche en aankleden, het gaat allemaal gesmeerd vanochtend. Maaike brengt een yoghurtje als ontbijt, de rest eten we wel op de luchthaven.

Om 9 uur worden we opgepikt door de shuttle van het hotel die ons naar Sky Harbor Airport brengt. We proberen zelf de boardingpassen te printen maar mijn paspoort wil niet scannen.

De servicedesk helpt ons verder om dit voor elkaar te krijgen.

Later blijkt Maaike geen boardingpassen te hebben gekregen dus ze moet weer even terug naar de balie.

We zien dat iemand een kleine trolley laat staan, er wordt meteen gebeld en de koffer wordt goed in de gaten gehouden. Hij blijkt van een jochie te zijn die ‘m heeft laten staan.

De security gaat heel vlot, op blote voeten moet ik door de metaaldetector, de kinderen mogen hun schoenen aanhouden.

Eenmaal door de security nemen we plaats bij Starbucks, waar ik nu dit verhaaltje zit te typen.

Onze vlucht gaat ok 12.33 (Nederlandse tijd dus 21.33) naar Detroit, hier hebben we een overstap van 3,5 uur en daarna vliegen we door naar Amsterdam, waar we morgenmiddag zullen landen. Buurtbbq here we come!

1. Stefan:
    1 september 2017
    Ahhhh... das jammer, weer naar huis :-(. Goede reis!
  2. Kitty:
    1 september 2017
    Nog drie kwartiertjes en jullie gaan de lucht in !! Goede vlucht.en jullie vallen van t een in t ander.lekker barbuque!Xx
  3. Nanny:
    1 september 2017
    Zielig voor Casper zo kennen wij hem niet. Dat flauw vallen zit in de genen van de donnersjes.