Dag 7: van Oakhurst naar Weldon via Sequoia

18 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 7:

Van Oakhurst naar Lake Isabella.

Vanochtend werden we laat wakker voor Amerikaanse tijden. Half 9 dus gauw aankleden en naar het ontbijt. Daar had een soort kaalslag plaatsgevonden maar er werd al snel weer bijgevuld dus we konden lekker aanvallen. Rozijnenbrood is heel lekker als je het roostert kwamen we achter ;)

Maaike en Bart hadden de auto al geladen dus we lagen achter op schema. Maar binnen 20 minuten hadden we ook de boel bij elkaar en in de auto.

Even een paar boodschappen voor de lunch bij Raleys waar ze lekkere salades verkopen.

Daarna nog even naar Vons aan de overkant en bij de winkel ernaast scoort Sophie een mooi petje, want die heeft ze straks wel nodig gezien de hoge temperaturen!

Hierna gaan we richting Sequoia waar we de eerste stop maken om deze gigantische bomen te zien. Tegenover the Great Monarch aten we onze lunch, een prachtig plekje,

We reden verder naar de Great Sherman, de aller dikste boom ter wereld. Er loopt een mooie trail naar toe, bergaf, dus terug moeten we weer even in de benen! Gelukkig staan er overal bankjes voor de dikke Amerikanen om uit te puffen en te zweten haha. De kinderen zijn nog steeds verbaasd over het aantal dikke mensen hier.

We maken een paar mooie foto’s bij de grote Sherman en maken de klim weer naar boven.

We zouden nog naar een uitzichtpunt gaan maar hiervoor hadden we geen tijd meer gezien het aantal kilometers (mijl dus) dat we nog moesten rijden.

Het was echt nog een flinke tocht naar beneden vol haarspeldbochten. We wisselden een keer van stuur zodat Viktor ook kon genieten van de omgeving in plaats van alleen maar op de weg te letten.

Het laatste stukje was ook heel bochtig langs de rotsen, dat was wel even wennen met de Dodge die wel wat lastig stuurt, een beetje stug.

We waren bijna bij de camping maar we hadden nog geen eten voor die avond.

We maakten dus nog een stop bij de plaatselijke Vons waar de meneer achter de kassa ons zijn kaart gaf waardoor we een flinke korting kregen. Heel aardig!

Op de camping aangekomen schrokken we eerst een beetje, wat een bende in die tent!

Het was 1 grote stofbende, je kon schrijven op het bed en de tafel en er was geen beddengoed.

Toen dat eenmaal geregeld was besloten we bij de tent van Bart en Maaike gezellig samen te eten en met wat alcohol was het leed een stuk minder erg. Casper en Bram lagen al lekker samen te slapen maar Sophie bleef lekker wakker. We kregen marshmellows van de achterbuurman vers van de bbq en we maakten kennis met de hondjes van  de buren.

Om 0.00 uur was Bart jarig dus daarop moesten we natuurlijk wachten!!

Van reisblog naar fotoboek

20 augustus 2017
    Wat geweldig allemaal. Malle jongens die Amerikanen
  3. Robert:
    23 augustus 2017
    Die bomen echt huge en wij verbaasden ons toen ook over alle dikke mensen