Dag 3: San Francisco

14 augustus 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 3:

Vanochtend werden we rond 7 uur wakker, mooie tijd! Even rustig wakker worden en daarna lekker aan het ontbijt, dat vandaag wat uitgebreider was dan gisteren.
We lieten het ons goed smaken.
Hierna gingen Maaike en Birgit even op pad om een Amerikaanse stekker te scoren want we hebben de verkeerde mee.
Maaike wilde even kijken bij een TRX sportschool en ging op de foto met een bezwete brede vent haha!
Toen we hiervan terug kwamen waren de kinderen in de fitnessruimte van het hotel hun sportieve prestaties aan het laten zien.
We besloten om via City Hall de metro te nemen richting mission district.
Hier kochten we fruit en brood voor de lunch en slenterden er wat rond. Deze buurt staat bekend om de graffiti ‘s. Sommige zijn heel mooi gemaakt!
We liepen door richting Castro, de gay-vriendelijke buurt van San Francisco.
Overal hier hangen regenboog vlaggen, zelfs de pinautomaten en de zebrapaden in deze buurt zijn regenbogen.
Het is een mooie buurt met hele mooie statige huizen.
Vanuit deze buurt kwamen we in een park met een speeltuin voor de kinderen, hier konden ze even lekker uitrazen.
Toen ze uitgespeeld waren namen we de metro naar de kust, waar we een stukje moesten lopen naar Pier 33, waar de boot vertrok naar Alcatraz.
Deze kaartjes hebben we al een hele tijd geleden moeten reserveren, want anders hadden we niet meegekund.
Bij de boot waren we een beetje vroeg dus we wachtten op de picknickbanken totdat we in de rij konden aansluiten.
Ook hier kregen we weer een lekker Amerikaans verplicht nummertje te horen met alle do’s en dont’s.
Eenmaal aan boord ging de overtocht naar “ the Rock” heel snel. Hier aangekomen kregen we nog een keer verplicht een praatje te horen.
Hierna konden we omhoog richting de cellen. Onderweg zagen we veel meeuwen met hun jonkies. Heel leuk was dat we ene audiotour konden doen in het Nederlands. Met een koptelefoon op werden we door het cellencomplex geleid en werden alle ins en outs verteld.
Heel indrukwekkend om daar rond te lopen en je voor te stellen hoe het er vroeger aan toe moet zijn gegaan!
Na de audiotour zagen we dat we de boot van 18 uur terug konden halen, dus dat deden we.
Aangekomen bij Pier 33 gingen we lopen richting Pier 39 waar de zeeleeuwen liggen op de pontons. Het waren er een heleboel en ze trokken dan ook veel bekijks.
We hadden honger en eindigden onze trip van vandaag bij Applebee’s. Dit moet je hebben gedaan als je in Amerika bent toch? Het eten was best prima maar de entourage eromheen minder. Schreeuwende kinderen, airco die stond te blazen en foute muziek op de achtergrond. Een biertje kostte er bijna 10 dollar en omdat de kinderen op de tablet een spelletje hadden gespeeld konden we daar ook 2 dollar voor aftikken. Ach ja, het leven is hier nu eenmaal duur.
We liepen nog wat rond in een paar winkeltjes en namen de bus terug naar het hotel.
Met een beetje spierpijn van gisteren was de warme douche heerlijk en we vielen lekker in slaap.

1. Nanny:
    15 augustus 2017
    Mooi verhaal Brigitte. En ons vakantie adres isook top.
  2. Kitty:
    15 augustus 2017
    Mooi birgit!wij aan t genieten bij jou!
  3. Kitty:
    15 augustus 2017
    Mooi birgit!!wij bij jou aan t genieten!