Dag 2 : San Francisco

13 augustus 2017 - San Fransisco, Belmont, California, Verenigde Staten

Dag 2:

Vandaag worden we vroeg wakker, wat niet gek is natuurlijk door het tijdsverschil.
Na een lekkere warme douche gaan we ontbijten bij het hotel. Het ontbijt is eenvoudig maar er is voor iedereen wel wat hij/zij wil.
De kinderen kunnen zelfs verse wafels bakken!
Na het ontbijt tanden poetsen en de spullen pakken, want vandaag staat een fietsdagje op het programma.
We moeten een paar straten verder lopen en weer verbazen we ons over de hoeveelheid zwervers hier op straat, het zijn er echt ontzettend veel en de geur waar we soms langs moeten lopen…..
Bij het fietsverhuurbedrijf worden we op de Amerikaanse manier begroet haha dus hi guys, how are you enz.
Ze vinden het maar gek dat wij onze kinderen zelf laten fietsen in deze drukke stad.
Nou zijn Amerikaanse kinderen dat natuurlijk veel minder gewend dan de onze, en wij vertrouwen op de fietskunsten van onze kinderen.
De helmpjes worden aangemeten en de fietsen worden gedemonstreerd. Hier zit de rem….ja duh! Het eerste stukje in de stad is inderdaad best druk, maar er zijn aparte fietsstroken en dat gaat echt prima.
We fietsen tot aan Golden Gate Parc waar we een kleine picknick doen en de kinderen zich even lekker uit kunnen leven.
In dit park is een festival gaande waardoor we soms wat om moeten fietsen. Het is er heel druk. We kopen bij een supermarkt onze lunch en hierna kunnen we met nieuwe energie weer verder.
We fietsen helemaal door tot aan de zee, en via een weg met heel veel heuvels zien we dan eindelijk de Golden Gate Bridge verschijnen. Het is vandaag heel vochtig weer, dus de brug ligt deels in de wolken.
We hebben het soms best zwaar want er wordt flink wat van ons gevraagd om bergop te fietsen, echt knap hoe de kinderen dit gedaan hebben vandaag!
Natuurlijk willen we over Golden Gate Bridge heen, dus dat gaan we doen. Er staat ontzettend veel wind en het is soms goed oppassen met passerende tegenliggers of mensen die sneller willen, maar we komen heelhuids heen een weer. Casper spot nog een walvis, ze hadden ons ’s ochtends verteld dat er een kleine kans was dat we ze zagen, ja dus! De kers op de taart.
Na de brug fietsen we nog een flink stuk richting Fishermans Warf en Pier 39.
Hier zien we mooi Alcatraz liggen, waar we morgen heen gaan.
Bij Fishermans Warf besluiten we dat het tijd wordt om de fietsen terug te gaan brengen, maar dit is nog wel een stukje fietsen!
En heel erg bergop! Het laatste stukje stappen we af want het is echt niet te doen.
Bergaf lopen we met de fiets in de hand, zo steil is het!
Nadat we de fietsen hebben ingeleverd gaan we lekker een hapje eten bij Chipotl, een Mexicaanse keten, het smaakt ons goed! Na het eten vertrekken de Sliggertjes richting hotel en wij brengen nog een bezoekje aan Macy’s.
Met een Starbucksje als afsluiter lopen we terug naar het hotel waar we een verfrissende douche nemen. Het was een topdag vandaag!!

1. Robert:
    23 augustus 2017