Dag 12: Bryce Canyon

23 augustus 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Dag 12: Bryce Canyon. Wat hadden we allemaal lekker geslapen! Met moeite werden we wakker vanochtend. Ontbijten gingen we bij Ruby’s Inn, bij het hotel hier aan de overkant. Het was in buffetvorm maar stelde niet heel veel voor. Maar goed, omdat we vandaag gingen wandelen hadden we wel een bodempje nodig. Na het ontbijt namen we de shuttlebus naar het park. Echt heel handig! Met de parkpassen die wij gekocht hebben is deze service gratis. De bus bracht ons naar Sunset point waar we aan de trail gingen beginnen. Allereerst hadden we een heel mooi uitzicht over alle hoodoos, dit zijn de “torentjes van stenen” die je ziet. We begonnen aan de afdaling (au! Spierpijn van gisteren) en moesten door een soort kloof. Heel mooi! Na de kloof kwamen we in een gebied met meer bomen, en later was het eigenlijk een soort bos. Toen we het bos uitkwamen ging de weg weer flink omhoog en moesten we weer flink in de benen. Ook de zon liet zich weer goed zien vandaag en het werd flink warm. Toen we even in de schaduw zaten uit te rusten kwamen er twee groepen te paard of muildier voorbij. Ook een mooie manier om door de Canyon te gaan! Het laatste stukje was nog best pittig, het ging vrij steil omhoog. Casper en Bram waren supersnel vandaag en als eerste boven. Toen we allemaal boven waren genoten we nog even van het uitzicht en namen we de bus weer terug naar het hotel. Daar aangekomen hadden we lekker een chill middag. De kinderen gingen zwemmen, er werd een wasje gedraaid, gelezen enz. Later die middag zaten we lekker op de picknickbanken achter onze kamers waar de mannen een (of meer) baco’tje dronken en de dames een flesje wijn opentrokken. Besloten werd om vandaag in een dorpje verderop te gaan eten, hetgeen een goede keuze bleek! We hebben er heerlijk gegeten, gezellig tussen de Amerikanen. Morgenochtend weer vroeg uit de veren voor een langere autorit naar Moab.

1. Chrit:
    24 augustus 2017
    Het schijnt daar niet op te kunnen he? al die prachtige dingen daar.
    Jullie hebben als jullie weet thuis zijn, vakantie nodig om weer bij te komen van al dat moois en pijn in de benen.
    Geniet maar lekker en een dikke knuf aan Casper en Sophie, doe Bart en Maaike de groetjes.
    Een Limburgse spreuk: Geneet vaan ut leave zo lang es ut geit.

Kusjes pap en mam
  2. Kitty: