Dag 11: Van Zion naar Bryce

22 augustus 2017 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Dag 11: Van Zion naar Bryce.

Vanochtend weer op tijd op, want we hadden gisteravond bedacht om vandaag een trail te gaan lopen in Zion Park.

We hadden geen ontbijt bij dit hotel, dus we rommelden zelf wat aan. Gelukkig was daar Bart met koffie! Het went om iedere keer de spullen te moeten pakken en vanochtend lag alles ook weer zo in de auto.

We reden de ingang van Zion Park door, parkeerden de auto en vulden de rugzakken met water, ander drinken en wat lekkers voor onderweg.

Het beloofde vandaag weer een warme dag te worden! We gingen de trail lopen naar Angels Landing, een wandeling van omgerekend ruim 8 kilometer met een behoorlijk hoogteverschil. We moesten behoorlijk aanpoten, want met de zon recht boven ons voelde alles nog eens extra zwaar. We moesten helemaal naar de top van de berg. Het begin was nog een aangelegde weg, maar het laatste stuk ging echt over en door de rotsen heen. Onderweg zagen we condors vliegen, echt heel gaaf om te zien.

We hadden de kinderen goed voorbereid om geen gekkigheid uit te halen op de berg, want de afgronden waren echt enorm. Het laatste stuk moesten we echt klauteren langs de rots hellingen. Er hingen wel ijzeren kettingen om je aan vast te houden gelukkig.

We moesten tegenliggers passeren op de berg, soms best lastig want de diepte lonkt naast je. Maar we hebben het gered! Het uitzicht boven was prachtig!

Maar toen waren we er nog niet, want de terugweg stond nog op ons te wachten! Dat was nog best lastig, constant “afremmen” met je benen om rustig af te kunnen dalen. Op plekken waar we op de heenweg schaduw hadden, scheen nu flink de zon dus het werd weer aardig warm. Beneden aangekomen gingen we lekker even pootjebaden in de rivier, en de kinderen en later ook Viktor hebben even lekker gezwommen daar. Heerlijk afkoelen!

Toen we het wandelpad helemaal afgelopen waren konden we onze waterflessen weer vullen en stapten we op de bus die ons weer terugbracht naar de auto’s. Daar picknickten we nog even voordat we doorreden naar Bryce. Onderweg stopten we nog een aantal keer om mooie foto’s te maken. Eenmaal aangekomen bij de Lodge stonden we eerst aan de verkeerde kant van het hotel. Wederom hadden we twee kamers naast elkaar, wel zo gezellig! Buiten dronken we nog even wat samen voordat we gingen eten aan de overkant bij het hotel dat erbij hoort.

We konden weer kiezen uit een uitgebreid buffet, de kinderen lieten zich na het eten de ijsjes lekker smaken die ze zelf konden tappen!

Daarna nog even rondgekeken in de souvenirwinkel en teruggelopen naar onze kamers.

Het koelt hier ’s avonds flink af kwamen we achter! Maar dan is er niks lekkerder dan een warme douche.