Dag 13: van Bryce naar Moab.

24 augustus 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend was het weer tijd om de auto’s in te pakken, we gingen weer door naar een nieuwe bestemming. Maaike werd vandaag 40 dus het is feest!
Eerst rustig aankleden, opfrissen enz en kijken waar we zouden gaan ontbijten vandaag.
Het werd een restaurant aan de overkant, een andere dan gisteren.
We konden hier gewoon bestellen, geen buffet dus. Voor de kinderen een croissantje en jus d’orange en voor ons een bagel met creamcheese met een bak (Amerikaanse bah) koffie.
Na het ontbijt gingen we nog even wat grappige fotootjes maken en na het uploaden van een leuk spotify lijstje gingen we op weg. Na zo’n anderhalf uur rijden moesten we stoppen, want er was een weg waar maar 1 richting verkeer mogelijk was. Het zou een kwartiertje duren. Mooi de tijd voor een plaspauze achter de auto dus haha. Na inderdaad een kwartiertje konden we verder, we werden begeleid door een speciaal transport.
Voordat we de snelweg opdraaiden bedachten we dat het handig zou zijn om nog even te tanken. Via de navigatie in de auto vonden we de dichtstbijzijnde pomp, 12 miles verderop.
Na het tanken dachten Birgit en Viktor via google maps verder te kunnen rijden maar deze wees ons wegen die dicht waren of niet bestonden. We stopten bij de oprit van een ranch en lunchten daar even gezellig, Natuurlijk werden we weer vriendelijk aangesproken door een passerende meneer in een auto.
Toen we eenmaal op de snelweg waren veranderde het landschap snel weer. Heel mooi om te zien hoe de bewolking boven de bergen bleef hangen en het daar flink regende.
We kregen zelf ook nog een bui over ons heen maar we zaten lekker droog.
Bijna bij Moab aangekomen sloegen we af bij het dead horse state park om hier de goose neck te gaan bekijken. Helaas voor ons gold hier de pas niet dus we moesten deze entree apart betalen.
We stapten uit op verschillende plaatsen en genoten van het uitzicht. Daarna via dezelfde weg weer terug richting Moab waar ons hotel lag.
Na ingecheckt te zijn gingen de kinderen een frisse duik maken in het zwembad, Bart bleef achter bij ze. Maaike, Viktor en ik gingen boodschappen doen voor het ontbijt en de lunch voor morgen. Weer een andere supermarkt dus weer even zoeken waar alles stond. We konden alles vinden behalve de wijn! Natuurlijk hebben we een wijntje nodig op Maaike’s verjaardag dus Birgit ging even vragen waar deze stond. Maar helaas, wijn mag in Utah niet worden verkocht dus we moesten even verder naar de liquor shop. Zo gezegd zo gedaan dus die wijn die kwam er ;)
Eenmaal terug bij het hotel waren de kinderen ook uitgezwommen dus we gingen op zoek naar een restaurant voor vanavond. Het begon net flink te regenen wat twee prachtige regenbogen tot gevolg had. Het werd een pizza restaurant waar we lekker salades en pizza’s konden nemen van een buffet. De kinderen waren blij en wij vonden het ook prima te eten.
Na het eten de kinderen lekker in bed gelegd en wij dronken buiten nog een wijntje of een biertje.
Morgen gaan we slapen bij de indianen dus hebben we even geen wifi!

1. Nanny:
    25 augustus 2017
    proficiat voor Maaike.
  2. Kitty:
    25 augustus 2017
    proficiat voor maaike!!
  3. Nanny:
    26 augustus 2017
    Hier is het vandaag 26 augustus.Jullie trouwdag.Proficiat en maak er een gezellige dag van en op alle foto's straalt de liefde en geluk van jullie af.Dikke kus.