Dag 10: van Las Vegas naar Zion.

21 augustus 2017 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Dag 10: van Las Vegas naar Zion.

Na een latertje vannacht hadden we moeite om onze ogen te openen vanochtend.

We ontbeten samen op de kamer van Bart, Maaike en Bram.

Na het ontbijt wilden de kinderen heel graag zwemmen, want bij ons hotel ligt een compleet waterparadijs met hele gave glijbanen.

De mannen gingen met de kids mee en Maaike en ik zorgden voor koffie.

Dat duurde alleen een beetje lang, want de rij bij Starbucks was echt enorm!!

Maar gewapend mét koffie zochten we de mannen op, helaas mochten we natuurlijk niet met koffie het zwembad in, beetje jammer!

De kinderen genoten van de glijbanen, die best spectaculair waren.

De mannen waren ondertussen de auto aan het laden en een nieuwe lading ijs in de koelboxen aan het doen. Daarna was het weer uitchecktijd en op de parkeerplaats konden we nog even de eclips bekijken door de brilletjes die Bart had meegenomen.

Eerst gingen we naar het Las Vegas sign, dit moesten we natuurlijk even op de foto zetten.

Daarna de tank weer volgooien en door naar Hurricane, Utah. We hadden hier met een uurtje tijdsverschil te maken dus de tijd vliegt letterlijk en figuurlijk!

Nog een kleine tussenstop onderweg bij een supermarkt om de watervoorraad enz aan te vullen en toen konden we inchecken in ons hotel. Een doorreis hotel, aan een drukke weg maar heel netjes verder.

We laadden de koffers uit de auto en na een kwartiertje gingen we richting Zion National Park.

Onderweg zien we al de prachtige kleuren van de rotsen. Na het plaatsje Springdale door te zijn gereden kwamen we al snel in Zion aan. We parkeerden de auto’s en stapten in de pendelbussen die dit park heeft, We konden in 40 minuten het park door rijden en bij het eindpunt stapten we uit een mooie wandeling van zo’n 1,5 uur te maken. Onderweg kwamen we heel veel brutale eekhoorns tegen die allemaal azen op voedsel. Ze zijn echt heel brutaal en komen heel dichtbij. Aan het einde van de trail kwamen we uit bij het water. We hadden geen goede schoenen aan om het water in te gaan dus na wat foto’s keerden we om. Na een halfuurtje kwamen we weer aan bi het begin van het wandelpad en de pendelbus bracht ons weer naar de auto.

Het was inmiddels etenstijd en we hadden allemaal wel trek gekregen. In Springsdale streken we neer bij de plaatselijke Chinees die ons verraste met een lekkere maaltijd vol verse groenten. Na het eten reden we terug naar het hotel waar de kinderen lekker douchten en naar bed gingen. Wij zaten nog even heerlijk met de voeten in het zwembad met een biertje/wijntje erbij maar al snel werden we eruit gestuurd. De pool was closed ;)

Dus sleepten we de stoelen uit onze hotelkamer, we zijn natuurlijk niet voor 1 gat te vangen.

Zo zaten we voor onze hotelkamer nog lekker met een drankje en een hapje.

Zo voelt vakantie!!

1. Nanny:
    22 augustus 2017
    Niet normaal wat jullie allemaal te zien krijgen en ondernemen.
  2. Kitty:
    22 augustus 2017
    Nou zik t ein nog sjaoner s t anger!!