Dag 15: Van Monument Valley naar Page.

26 augustus 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 15: van Monument Valley naar Page.

Vanochtend werden we om 6 uur gewekt door Wayne. Op zijn Indiaans yáʼátʼééh wat “hallo” betekent. Heel goed hadden we niet geslapen op zo’n harde ondergrond maar het was wel heel apart om dit eens mee te maken. Casper is helemaal lyrisch over zijn nacht onder de sterrenhemel.
Snel aankleden, beetje opfrissen met een babydoekje en de slaapspullen opruimen want we gaan de zonsopgang kijken!
Het is al wel een beetje licht maar de zon is nog achter de bergen, we zijn mooi op tijd!
Wayne rijdt ons naar een mooie stek waar we een heuvel op kunnen om zo optimaal van de zonsopgang te kunnen genieten. Het is doodstil en het is adembenemend mooi. We zien de konijntjes huppelen om ons heen.
Nadat het zonnetje aan de hemel staat gaan we weer verder in de jeep naar de plek waar we gisteravond gegeten hebben. Nu staat er een lekker ontbijtje voor ons klaar. Vers fruit, zoete cakejes, muesli, zelfs koffie en thee die warm worden gehouden op een kampvuurtje. We laten het ons weer goed smaken.
Na het ontbijt brengt Wayne ons weer terug naar het View Hotel maar onderweg stopt hij twee keer. Een keer om de echo te laten horen en de tweede keer om een leuke foto te maken bij “ the cube”, een vierkante rots.
En dan is het helaas tijd om afscheid van elkaar te nemen. Uiteraard geven we onze gids een goede fooi, want hij heeft echt zijn best gedaan voor ons. Hierop reageert hij met
Ahéhee, bedankt in het Indiaans. We maken nog een laatste foto en hij zegt tegen de kinderen dat ze later goed hun best moeten doen om geld te verdienen en hem dan nog een keer op moeten komen zoeken. Sophie denkt dat hij dan niet meer leeft haha.
We nemen afscheid in het Indiaans, namelijk hágoónee, tot ziens dus.
Het was echt een avontuur om nooit meer te vergeten!
Bij de toiletten van het hotel frissen we onszelf even een beetje op voordat we weer in de auto’s stappen.
Vandaag is Page de eindbestemming, een dikke 2 uur rijden. Dat valt erg mee want we raken echt gewend aan de afstanden hier!
We zijn heel vroeg op weg, want we gaan van Utah naar Arizona dus een uurtje terug in de tijd.
Om 10 uur staan we op de parkeerplaats van de Horseshoe bend. Een heel mooi panorama van de Colorado River die een bocht maakt in de vorm van een hoefijzer. Inmiddels is de temperatuur alweer opgelopen naar 30 graden. Flesjes water mee en dan lopen we richting de rand. Wat is dit mooi om te zien! Het is best een eng gezicht, er is namelijk geen afrastering. Ineens sta je voor de afgrond en het is echt steil naar beneden!
We gaan rustig zitten zodat we alles goed kunnen bekijken. Beneden zien we de boten langs varen. Na een half uurtje gaan we weer aan de klim terug beginnen.
We besluiten naar het hotel te rijden wat hier dichtbij ligt.
Helaas zijn we veel te vroeg om in te kunnen checken maar we mogen al gebruik maken van het zwembad. Dat vinden de kinderen super!
Op de picknickbanken naast het zwembad eten we onze lunch en daarna springen we het zwembad in. De rest van de middag doen we niks, heerlijk! Siësta houden na de slechte nachtrust van afgelopen nacht, een wijntje drinken en lekker wat voetballen op het gras voor onze kamers.
We eten ’s avonds in Page, een gezellig restaurant waar we lekkere burgers eten van Black Angus vlees.
Om 22 uur ligt iedereen voor pampus in bed. Het wekkertje staat voor morgenochtend 7 uur!

1. Kitty:
    27 augustus 2017