Dag 16: Antelope Canyon Page

27 augustus 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 16: Page Antelope Canyon.

Vanochtend maar weer de wekker gezet want het ontbijt in het hotel wordt geserveerd tot 9 uur. Om 8 uur staan we klaar dus. Het is een lekker ontbijtje dus we laten het ons goed smaken. Ook de wafels kunnen weer gebakken worden.
Na het ontbijt doen we even rustig aan, we hoeven ons om 11 uur pas te melden voor de Antelope Canyon tour en het is heel dichtbij ons hotel.
Ruim op tijd komen we aan om in te checken voor de tour. We krijgen een groen kaartje en worden verzocht om buiten te wachten op onze gids. We hebben een leuk gesprek met mensen uit Purmerend die hier met de camper ongeveer dezelfde reis maken. Het is voor hun nog wel even spannend of de terugreis goed gaat verlopen in verband met de overstromingen in Houston.
Om 11.20 worden we opgehaald door Sonny, onze gids. Bart mag voorin de jeep plaatsnemen vanwege zijn lange benen en wij stappen achterin.
Het eerste gedeelte is over de snelweg, het tweede gedeelte over het zand. Stofhappen in het kwadraat dus! Aangekomen bij de Canyon wordt uitgelegd hoe het werkt. Rechts houden en bij de gids blijven dus!
We hebben de tour geboekt waarbij het zonlicht op het juiste moment binnenvalt, dus veel tijd om te blijven staan is er niet. Andere mensen willen ook een mooie foto kunnen maken natuurlijk. Onze Chinese medemensen trekken zich van deze regel helaas weinig aan en de driepoten met camera staan overal in de weg, Je zou die dingen bijna omver willen schoppen. Ook onze gids irriteert zich aan hun gedrag maar kan er niet zoveel aan doen.
Sonny heeft een schepje mee waarmee hij zand in de lichtbundel kan gooien, hetgeen een supermooi effect geeft!
Hij weet de beste instellingen voor je camera en regelmatig pakt hij de camera van een van ons om een mooie foto te maken.
Het is echt schitterend in de Canyon! We proberen natuurlijk om mooie plaatjes te schieten, volgens mij is dat goed gelukt!
Aan het einde van de canyon bergen we de camera’s op en lopen we aan de rechter kant weer terug door de canyon heen naar het begin.
Daar stappen we weer in de jeep diep ons terug brengt naar de parkeerplaats.
Tijd voor een ijsje dus we lopen samen naar de supermarkt om de hoek.
Na deze verfrissing lopen Bart en Bram terug naar het hotel en de rest bekijkt nog wat winkeltjes. De rest van de dag kunnen we lekker luieren. Ook heel lekker!
We hebben ’s middags een leuk restaurantje gezien met een kaart die er goed uit ziet, dus daar besluiten we te gaan eten vanavond. Het smaakt inderdaad prima.
Na het eten gaan de kinderen naar bed en drinken we nog een wijntje buiten.
Morgen staat de Grand Canyon op ons programma!

1. Chrit:
    28 augustus 2017
    Tjonge tjonge tjonge, wat een beleving!!!
    Zijn erg benieuwd naar de foto's/films straks.

xxx Genietze.
    Pap en mam.