Dag 5: Yosemite

16 augustus 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 5:

Vanochtend hadden we de wekker op tijd gezet, want we wilden op tijd weg om de ergste drukte voor te zijn bij Yosemite Parc.

Het ontbijt lieten we ons goed smaken, alleen de koffie was echt een bak slootwater L

Om 8 uur stonden we klaar voor vertrek en reden we naar de ingang van het park.

Hier betaalden we meteen voor een jaarpas die we voor meerdere parken kunnen gebruiken, want we hebben er nog een aantal op de agenda.

Eenmaal in Yosemite Parc keken we onze ogen uit, wat een prachtige natuur. We stopten een paar keer om van het uitzicht te genieten en om foto’s te maken.

Er waren actieve bosbranden, hetgeen goed te ruiken en te zien was, er hing een soort mist over de bergen en je rook echt een soort saunalucht.

We kwamen bij Bridal Veil Fall, (bruidssluier waterval) en maakten een korte wandeling ernaartoe. Viktor, Casper, Sophie, Maaike en Bram klommen een stukje over de rotsen richting de waterval en Bart en ik bleven achter om foto’s te maken.

We wandelden samen weer terug naar de auto’s en reden een stukje verder.

We parkeerden iedere keer de auto als er iets moois te zien was, soms voor eventjes en ook voor langere tijd. We maakten een mooie tocht door de natuur naar een dubbele waterval, echt heel mooi om te zien! Hierna kregen we toch echt wel trek dus de koelboxen werden uit de auto’s gehaald en we lunchten lekker langs het water in de schaduw. De kinderen speelden nog even bij het water maar vonden het toch te koud om te zwemmen.

Als laatste besloten we om verder te rijden naar een mooi uitzichtpunt maar na een tijdje gereden te hebben betrok het weer een beetje en vielen er wat druppels en hoorden we onweer. Het was nog een eindje naar het punt en dan moesten we dezelfde weg ook weer terug. We gingen dus terug, nog ruim twee uur rijden naar het hotel.

Een gekke gewaarwording, zo lang rijden we normaal naar Limburg en nu rijden we twee uur in hetzelfde park, slingerweggetjes naar boven en beneden.

Bij het hotel aangekomen doken de kinderen het zwembad in en wij zaten erbij met een biertje en een wijntje.

We gingen eten bij een Italiaans restaurant in de buurt en we lieten het ons goed smaken.

Nog even de foto’s op de computer zetten en het is alweer bedtijd!

1. Kitty:
    19 augustus 2017
    Schiek !!
  2. Robert:
    23 augustus 2017
    Super mooi parc, i loved it!