Dag 1: de reis en San Francisco

12 augustus 2017 - San Fransisco, Belmont, California, Verenigde Staten

Van Schiphol naar San Francisco! Om kwart voor 6 stond taxi Bos voor de deur en werden de koffers ingeladen. Door de stromende regen kwamen we aan bij vertrekhal 1, waar we snel aan de beurt waren om onze koffers in te leveren. Ingecheckt waren we al dankzij Maaike. De koffers konden we zelf inchecken, een handig systeem maar of het nou zoveel sneller is weten we niet. Daarna door de security en de paspoortcontrole. Het ging allemaal heel vlotjes en al snel troffen we Bart, Maaike en Bram achter de douane. Er werd koffie gehaald en nog even wat taxfree geshopt. De tijd ging best snel en voor we het wisten konden we al boarden. Helaas hadden we een uurtje vertraging doordat de bagage niet het vliegtuig in kon. Maar dit loste de piloot op door extra te tanken waardoor we harder konden vliegen en de tijd weer in konen halen. We zaten achterin het vliegtuig, een grote Boeing 747-400. Na het opstijgen werd Casper helemaal niet lekker, hij trok lijkwit weg. Hij kon nog net uitbrengen dat hij niet goed werd, arm joch. Gelukkig ging net het teken riemen vast uit waardoor we snel naar het toilet konden. Casper kon echter niet meer lopen dus hij werd getild door Viktor. Net op tijd kwamen we aan bij het toilet, waar hij een flinke wegtrekker kreeg. De stewardessen kwamen met doekjes, water en waren heel behulpzaam. Gelukkig trok hij bij en konden we terug naar onze plek. Daar lag hij even lekker bij mij op schoot bij te komen. Het eten werd geserveerd en daar knapte iedereen wel van op, want honger hadden we inmiddels! Het entertainment aan boord was prima, van film tot radio en games, alles werd natuurlijk uitgeprobeerd. Ook werd er een beetje geslapen, want de vermoeidheid slaat wel toe op zo’n vlucht. Zo rond het middaguur landden we in San Francisco na eerst wat extra rondjes te hebben gecirkeld in de buurt van de luchthaven, waar het te druk was om te landen.
Na de landing moesten we een tijdje wachten voordat we uit het vliegtuig konden en op de luchthaven sloten we achteraan de rij voor de douane. Hier nemen ze daar uitgebreid de tijd voor, inclusief irisscan, vingerafdrukken en stempels in het paspoort. Maar ook hier kwamen we weer doorheen en al heen snel konden we de koffers van de band pakken,
Het was even onduidelijk waar we de shuttle bus naar ons hotel moesten vinden maar hier kwamen we achter nadat Viktor het had nagevraagd. We moesten een half uurtje wachten waarna de shuttlebus ons naar hotel Cova bracht.
Eenmaal ingecheckt in het hotel eerst even de kamer bekeken en daarna weer lekker naar buiten. Om het minste last van een jetlag te hebben moeten we namelijk zo snel mogelijk mee in het nieuwe ritme. Dit verhaaltje tik ik om 20.00 uur maar voor ons is het al 5 uur.
We hebben wat rondgewandeld door de stad en ons verbaasd over het aantal zwervers hier in de buurt, echt veel!
Bij de haven een hapje gegeten en daarna met de bus terug richting hotel. Morgen is er weer een dag! Nog even lekker douchen en dan....zzzzzzzzz slapen!

1. Stefan:
    Let's start, Enjoy!
  2. Chrit:
    13 augustus 2017
    Niet zo'n goede start voor Casper. Het is natuurlijk ook een hele vlucht. Spanning moe en honger. Veel plezier en de groetjes.
  3. Femke:
    13 augustus 2017
    Sneu voor Cas! Maar zo te zien in hij er alweer helemaal bovenop.