Dag 19: Van Tusayan naar Sedona

30 augustus 2017 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Dag 19: Van Tusayan naar Sedona.

Vandaag gaan we weer door naar een andere plek, dus de koffers moeten weer worden gepakt. Van vier koffers maken we er twee om mee te nemen, de rest kan in de auto blijven. Deze spullen hebben we niet meer nodig.
We ontbijten op de kamer met een yoghurtje van de buren en halen nog een koffie’tje bij de Mac aan de overkant. Om 9 uur zijn we vertrek klaar en gaan we op weg naar onze eerste tussenstop: de Meteoriet Krater.
Het is zo’n anderhalf uur rijden hier naartoe. Er zijn veel vrachtauto’s op de weg vandaag maar we hebben geen vertraging.
Bij de krater aangekomen moeten we eerst entree betalen, best veel vinden we maar oké.
We kunnen deelnemen aan een tour met een gids, heel interessant! Wij vertalen het Engels voor de kinderen zodat ze het verhaal ook een beetje mee kunnen krijgen. De krater is echt enorm! 50.000 jaar geleden is hier een meteoriet ingeslagen die een snelheid had van 18 km per seconde. Supersnel dus! Hierdoor is een gat in de grond ontstaan ter grootte van 12 american football velden. De gids laat zien hoeveel ijzer en mineralen er in het meteorietgesteente zitten door het tegen een magneet aan te houden. Daarna gaat hij met de magneet door de steentjes langs de kant en laat hij zien dat er heel veel kleine stukjes aan de magneet zijn blijven plakken.
Het is behoorlijk warm en na een half uurtje gaan we weer naar binnen, het museum in. Hier zien we nog veel meer interessante dingen.
We kijken ook nog even op het observatiedek en gaan dan verder richting Flagstaff.
Om hier te komen doen we een klein stukje van de beroemde Route 66. Dit gedeelte is heel druk. Langs de route staan alleen maar hotels en restaurants.
We rijden het stadje in en parkeren de auto. We wandelen een stukje op zoek naar een leuk terrasje. Dit vinden we in een soort hippie wijkje. We eten hier een prima lunch en kijken lekker wat rond. Er passeert een trein met wel 104 wagons! Ongelooflijk, dat zien we thuis niet.
Het plan is om door te rijden naar Slide Rock State Park, een rivier met natuurlijke waterglijbanen. Hier hebben de kinderen wel oren naar. Helaas lopen we vertraging op doordat ze aan de weg aan het werken zijn. Ongelooflijk om te zien hoe dat hier gaat. In Nederland zou de weg compleet afgesloten zijn, hier gaat het gewoon verder.
Opeens zien we donkere wolken en begint het behoorlijk hard te regenen. Ook horen we onweer, dus helaas gaat het waterfeest niet door voor de kinderen.
Dan maar door naar het hotel. We moeten even zoeken maar dan vinden we de juiste plek.
Een beetje motelachtig maar netjes en schoon. De kinderen hebben het zwembad voor zich alleen, altijd leuk! Wij drinken wat samen en bedenken vast wat we gaan eten.
Het wordt de Thai. Lekker op loopafstand en iedereen lust dit wel.
Het eten smaakt heerlijk bij ons allemaal. We hebben een klein beetje over dus er wordt gevraagd of we een doggy bag mee willen. Niet zo handig omdat we morgen weer verder gaan naar Phoenix, anders hadden we het zeker meegenomen.
Rond 21 uur zijn we weer terug bij het hotel waar we nog even een frisse douche nemen voordat we in bed stappen. Het zijn vrij smalle bedden dus we ruilen vannacht van bedpartners haha!

1. Nanny:
    31 augustus 2017
    Weer een mooi verhaal
  2. Kim:
    1 september 2017
    Geneet van uche letste daag en alvast ein hiel gooj truukvlucht. dikke kus Kim
  3. Kitty:
    1 september 2017
    Mooi allemaal geneet nog ef en gooi reis teruk!xx