Dag 18: Grand Canyon

29 augustus 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Dag 18: Grand Canyon.

Om 5 uur gaat vanochtend de wekker want Viktor, Casper en Maaike gaan de zonsopgang bekijken bij de Grand Canyon. Met de auto rijden ze naar Yaki, waar deze goed zichtbaar is.
Sophie en ik blijven lekker liggen, evenals Bart en Bram.
Nadat het drietal terugkomt in het hotel ontbijten we op de kamer, want bij dit hotel wordt geen ontbijt geserveerd. Rond 9 uur gaan we het hotel uit om de shuttlebus te nemen richting de Canyon. Deze bussen hebben we vaker gezien in de parken, het is allemaal ontzettend goed geregeld. Via de paarse buslijn stappen we over op de blauwe en het laatste stukje gaan we met de rode buslijn.
Bij de eindhalte stappen we uit. We hebben het plan om hiervandaan langs de kloof terug te lopen, we zien wel tot wanneer we door blijven lopen. Het is een mooie route, soms best dicht langs de afgrond maar we blijven netjes op de paden. Het pad biedt ook meer schaduw dan langs de weg, maar het is vandaag weer een hele hete dag, zo’n 32 graden!
We nemen mooie foto’s onderweg en stoppen regelmatig om te drinken en te eten.
Uiteindelijk lopen we bijna 8 kilometer! We stoppen bij een halte waar de bus ons weer meeneemt naar de Village, waar we over kunnen stappen op de andere bus.
Bij de Village zien we een hele kudde muildieren staan, Sophie kan het uiteraard niet laten om ze te aaien. Aan muildier ontstaat uit een kruising van een vrouwelijk paard en een mannelijke ezel. Ze zien eruit als een paard met hele grote oren en korte manen. Hun hoeven zijn anders waardoor ze goed in de bergen kunnen lopen.
In de Village vullen we onze waterflesjes even bij, maken we een sanitaire stop en dan kunnen we de bus weer in richting de laatste overstapplaats.
Hier moeten we heel even wachten maar daar komt ook de paarse bus aanrijden die ons terug brengt naar Tusayan. We hebben de kinderen een ijsje beloofd omdat ze zo goed gewandeld hebben, dus op naar de gele M.
Nadat we weer terug zijn bij het hotel hebben we tijd om lekker te chillen. De kinderen gaan zwemmen, wij lezen ondertussen wat.
We gaan om 18 uur weer op pad, want we willen graag de zonsondergang zien in de Canyon.
Het heeft een beetje geregend maar gelukkig is het bij de Canyon weer droog en is er niet al te veel bewolking. De kleuren die de ondergaande zon veroorzaakt zijn echt prachtig! We genieten van het uitzicht totdat het zonnetje verdwenen is.
We rijden weer terug naar het hotel en we gaan op herhaling van vanmiddag. We eten bij de Mac. Dit is de eerste keer deze vakantie trouwens.
Nadat we op de hotelkamer terug zijn, duikt Casper meteen in bed. Hij is heel moe van het vroege opstaan, da’s niet zo gek.
Sophie en Viktor spelen nog een paar potjes Uno en dan is het voor haar ook de hoogste tijd om te gaan slapen. Wij kijken nog even tv om het nieuws uit Houston te volgen en dan is ook deze dag alweer voorbij. Nog maar drie nachtjes dan zit het er alweer op helaas! Nog maar even niet aan denken!

1. Chrit:
    30 augustus 2017
    Het wordt steeds mooier daar bij die Amies he?
    Mamma's telefoon doet het ff niet, dus ze kan niet reageren.
    Hier regent het momenteel, gisteren vielen de mussen van het dak bij 32 graden en een hoge vochtigheid.
    Geniet nog lekker van jullie dagen daar, en jullie weten aan alles komt (helaas) een eind.
    Heel veel groetjes,
    Pap en mam.
  2. Kitty:
    30 augustus 2017
    Super allemaal geniet er nog ef van!!xx
  3. Kitty:
    Super!!