Dag 17: van Page naar Tusayan

29 augustus 2017 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Dag 17: van Page naar Tusayan.

Vandaag is het weer inpakdag! We gaan verder naar Tusayan, aan de rand van de Grand Canyon. Na heerlijk geslapen te hebben is het maar goed dat we de wekker hebben gezet, want anders waren we niet op tijd geweest voor het ontbijt waarschijnlijk.
Het ontbijt smaakt weer net zo lekker als gisteren. Hierna video chatten we even met de opa’s en oma’s voordat we weer in de auto stappen.
Alles koffers er weer in en de eerste stop is de Walmart. We hebben een lunch nodig en een ontbijtje voor morgenochtend. Eenmaal binnen valt Maaike’s oog meteen op de scootmobiel waarmee je hiermee rond kan rijden. En ja hoor! Daar komt ze aangereden tot grote hilariteit van de kinderen.
Deze Walmart is echt enorm, we kijken onze ogen uit.
Het eten is zo gekocht, maar nu de non-food afdeling! Casper en Bram kopen een nieuwe gymoutfit voor school. Sophie twee nachthemdjes, voor allebei gekke sokken en Viktor heeft eindelijk zijn stok voor de 360 graden camera gevonden. In totaal zijn we wel 2 uur binnen geweest.
Dan op naar Tusayan! Onderweg zien we flinke regen-en onweersbuien boven de bergen hangen. Om daar te stoppen voor de lunch is dus niet zo handig. We rijden nog een stukje door waar we een mooi plekje vinden vlakbij het Grand Canyon bord.
Het verse stokbrood smaakt heerlijk.
Het is nog maar een klein stukje tot aan het hotel maar we nemen nog een afslag om van het uitzicht van de Canyon te genieten. Wow! Wat een natuurgeweld is dit! Echt ongelooflijk hoe diep deze afgrond is. De kleuren zijn ook heel mooi om te zien.
We maken de nodige filmpjes en foto’s en vervolgen dan het laatste stukje van de weg naar het hotel. We kunnen meteen inchecken en we hebben weer twee kamers naast elkaar, wel zo gezellig. Even alle koffers naar boven en dan is het wel tijd voor een biertje vinden de mannen. Maaike en ik houden het bij onze Barefoot, een lekker wijntje.
We zitten aan picknicktafels buiten het hotel en de kinderen spelen Uno en natuurlijk worden er ook een paar Pokemons gevangen.
We bekijken nog even de General Store, deze valt een beetje tegen.
De kinderen willen nog even zwemmen, dus zwemspullen aan en hop het water in!
Het zwembad heeft zelfs een klein bubbelbad, succes verzekerd.
Na het chloorbad even fris douchen en dan zijn we klaar om te gaan eten.
Het wordt de Mexicaan waar we met de hotelpas korting krijgen. Heel veel restaurants zijn er niet in de buurt trouwens. We gebruiken de app “yelp” en meestal komen we er dan wel uit waar we het beste kunnen eten die dag.
Het Mexicaanse eten smaakt prima, maar is superveel. Ook de bekers drinken die je hier krijgt zijn echt groot. Inmiddels zijn we er aardig aan gewend.
Na het eten spelen we op de hotelkamer nog een paar potjes Uno, die we die middag hebben gekocht in de Walmart.
Dan is het echt tijd om te gaan slapen, want de wekker gaat morgenochtend heel vroeg voor de heren Bos. Ze willen namelijk de zon zien opkomen in de Grand Canyon!